Webdesign en Webdevelopment

Linkbuilden om hoger in Google te komen

zondag, 26-3-2017  

Nagenoeg iedere onderneming heeft tegenwoordig een eigen website, maar er zijn maar weinig bedrijven die zich bezig houden met linkbuilden en andere vormen van zoekmachine-optimalisatie en dat is jammer. Soms denken mensen dat het hebben van een site genoeg is en dat potentiële klanten hen dan vanzelf zullen vinden, maar zo werkt dat natuurlijk niet. Kijk eens hoe jijzelf te werk gaat op het moment dat jij een product online wilt kopen of dat je op zoek bent naar een onderneming die jou een dienst kan leveren. Je zoekt dan op een trefwoord en je bekijkt de eerste paar links die vervolgens in de zoekmachine in beeld komen. Misschien scrol je nog naar beneden, maar je zult slechts zelden doorklikken naar de volgende pagina met zoekresultaten. Met linkbuilden kun je ervoor zorgen dat jouw bedrijf bij die bovenste links komt te staan bij trefwoorden die voor jou relevant zijn. Wil jij echt nieuwe klanten kunnen bereiken, dan is dat dus gewoon heel erg belangrijk. Nu zijn er verschillende manieren waarop jij voor een hogere positie kunt zorgen, zoals het toepassen van search engine optimization, maar linkbuilden is een relatief goedkope en eenvoudige manier om hiermee aan de slag te gaan.

Hoe pak je linkbuilden aan?

Linkbuilden is dus belangrijk, maar wat is het en hoe ga je hier nu mee aan de slag? In de basis is het een heel eenvoudig principe, het is namelijk gebaseerd op het feit dat Google het voor de ranking belangrijk vindt dat er veel naar jouw website verwezen wordt. Hoe vaker andere sites een link naar jouw site opnemen, ook wel een backlink genoemd, hoe hoger jij dus in principe gewaardeerd zult worden. Als je met linkbuilden aan de slag gaat, dan betekent het dus dat je gaat proberen om meer backlinks te verzamelen, zodat jij een hogere score krijgt. Voordat je nu meteen aan de slag gaat, is het belangrijk om op te merken dat het niet alleen om de hoeveelheid gaat. Eerder was dat wel zo, maar tegenwoordig speelt ook de kwaliteit van de backlinks een rol. Google scant bijvoorbeeld ook of er wel inhoud op de pagina staat die naar jou linkt en of dit van een goede kwaliteit is. Is dat niet het geval, is het bijvoorbeeld een pagina die enkel bestaat uit heel veel backlinks, dan zal dit gezien worden als een vorm van spam en dit levert jou strafpunten op. Pak je het verkeerd aan, dan kan linkbuilden er dus voor zorgen dat je niet hoger, maar juist lager zult gaan scoren in de zoekresultaten.

Zeker goede resultaten met behulp van EuroCommerce

Een goede aanpak is dus belangrijk. Dit kun je garanderen door eerst heel veel te lezen over linkbuilden, zodat je weet wat je wel en wat je niet moet doen. Maar dat betekent wel dat je hier heel veel tijd in moet steken en dat heeft natuurlijk niet iedereen. Hoe pak je het dan aan als je toch door middel van linkbuilden een hoger resultaat wilt behalen? Dan kun je een gespecialiseerd bureau hiervoor inschakelen, zoals EuroCommerce. Zij hebben hier veel ervaring mee en kunnen daardoor als geen ander voor succes zorgen. Zij kunnen bovendien niet alleen maar hier jou bij helpen, zij kunnen ook andere zaken voor jou verzorgen, zoals:

  • het maken of verbeteren van jouw website
  • zoekmachine optimalisatie
  • zoekmachine marketing

Dit zijn allemaal manieren om ervoor te zorgen dat jij beter scoort in zoekmachines. Of je nu dus alleen via linkbuilden een hogere score wilt bereiken of je zoekt naar een bedrijf dat een totaalpakket kan leveren, bij EuroCommerce ben je altijd aan het juiste adres.

Deel Dit Bericht...Email this to someoneShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest


Comments are closed.